Kategoriarkiv: Analyser

Vandrehistorie om Jackson-mindebilletter kører i danske medier

“En halv milliard vil mindes Michael Jackson” iflg. danske medier og Ritzaus Bureau. Det passer bare ikke – tallet er maks. 5 mio. Hermed er en ny vandrehistorie om Michael Jackson født – med hjælp fra medierne selv. Læs resten

Udgivet i Analyser, Offline | En kommentar

Michael Jackson-billetter: Ritzau og TV2 i selvsving på webstatistik

En halv mia. besøgende – svarende til små 10% af jordens befolkning – på 2 timer, skulle der iflg. ritzau og TV2 Nyhederne være kommet på Michael Jackson-hjemmesiden, der udlodder minde-billetter. Hverken tid eller antal besøg er korrekt. Læs resten

Udgivet i Analyser, Webstatistik | 10 kommentarer

Kurser i Webstatistik og Google Analytics

Den kommende måneds tid holder jeg kursus i Århus (12/3) og Kolding (19/3) Aalborg (2/4) i webstatistik og webanalyse. Det er fyraftenskurser, der dels tager afsæt i webstatistik på websitet i almindelighed og Google Analytics i særdeleshed. (Næsten) gratis kurser … Læs resten

Udgivet i Analyser, Webstatistik | 9 kommentarer

DIBS e-handelsindex med modsatrettede tendenser

DIBS – Nordens førende udbyder af Internet betalingsløsninger – har netop offentliggjort den første samlede analyse af skandinavisk ehandel, som man mener har potentiale på 70 mia. Det er rigtig spændende læsning på flere områder - både for de konkrete tal, … Læs resten

Udgivet i Analyser, Brugeradfærd, Ehandel / Ecommerce, Trends | Skriv en kommentar

Topstyring går ud over bundlinien

Topstyrede virksomheder dræber effektiviteten og går ud over bundlinien, viser ny Ph.D.-afhandling. Topstyrede virksomheder har dårligere præstationsudvikling, lavere motivationsniveau og dårligere intern samarbejdsevne. Det viser en Ph.D.-afhandling fra Handelshøjskolen, Aarhus Universitet udfærdiget af lektor og Ph.D. Elmer Fly Steensen. Topstyring … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Analyser | 2 kommentarer

Most Wanted Response

Kongen af online Key Performance Indicators Der er ét nøgletal, der overskygger alle de andre – nemlig konverteringsgraden for most wanted response – MWR. MWR udgør virksomhedens “mest ønskede reaktion” på websitet. Det er en model, der er udviklet af Ken … Læs resten

Udgivet i Analyser, Statistik, Trafik og konvertering | Skriv en kommentar

Bredbånd i europæiske lande

Stor forskel i udbreddelse af bredbånd i europæiske lande I en analyse om udbreddelse af bredbånd udsendt af Strategic Analytic topper Danmark (kun slået af Holland) i med 53%. Generelt ligger de skandinaviske lande i top, mens vores nærmest nabo … Læs resten

Udgivet i Analyser, Statistik | Skriv en kommentar

Danskernes handel på internettet

Konkurrencestyrelsen har netop udgivet deres analyse om danskernes handel på internettet (pdf). Analysen er udarbejdet af Copenhagen Economics, som er en konsulentvirksomhed mens FDIH har bidraget med inputs. Man har taget udgangspunkt i 4 produkttyper, som de fleste kan forholde sig til og … Læs resten

Udgivet i Analyser, Ehandel / Ecommerce | Skriv en kommentar