-
Arkiver
- november 2012
- november 2011
- maj 2011
- september 2010
- juli 2010
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- juli 2009
- juni 2009
- marts 2009
- februar 2009
- januar 2009
- december 2008
- november 2008
- oktober 2008
- september 2008
- august 2008
- juli 2008
- juni 2008
- april 2008
- marts 2008
- februar 2008
- januar 2008
- december 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- maj 2007
- april 2007
- marts 2007
- februar 2007
- januar 2007
- december 2006
- november 2006
- oktober 2006
- september 2006
- august 2006
- juli 2006
- juni 2006
- maj 2006
- april 2006
- marts 2006
- februar 2006
- januar 2006
- maj 2005
- juli 2004
-
Meta
Kategoriarkiv: Analyser
Vandrehistorie om Jackson-mindebilletter kører i danske medier
“En halv milliard vil mindes Michael Jackson” iflg. danske medier og Ritzaus Bureau. Det passer bare ikke – tallet er maks. 5 mio. Hermed er en ny vandrehistorie om Michael Jackson født – med hjælp fra medierne selv. Læs resten
Udgivet i Analyser, Offline
En kommentar
Michael Jackson-billetter: Ritzau og TV2 i selvsving på webstatistik
En halv mia. besøgende – svarende til små 10% af jordens befolkning – på 2 timer, skulle der iflg. ritzau og TV2 Nyhederne være kommet på Michael Jackson-hjemmesiden, der udlodder minde-billetter. Hverken tid eller antal besøg er korrekt. Læs resten
Udgivet i Analyser, Webstatistik
10 kommentarer
Kurser i Webstatistik og Google Analytics
Den kommende måneds tid holder jeg kursus i Århus (12/3) og Kolding (19/3) Aalborg (2/4) i webstatistik og webanalyse. Det er fyraftenskurser, der dels tager afsæt i webstatistik på websitet i almindelighed og Google Analytics i særdeleshed. (Næsten) gratis kurser … Læs resten
Udgivet i Analyser, Webstatistik
9 kommentarer
DIBS e-handelsindex med modsatrettede tendenser
DIBS – Nordens førende udbyder af Internet betalingsløsninger – har netop offentliggjort den første samlede analyse af skandinavisk ehandel, som man mener har potentiale på 70 mia. Det er rigtig spændende læsning på flere områder - både for de konkrete tal, … Læs resten
Udgivet i Analyser, Brugeradfærd, Ehandel / Ecommerce, Trends
Skriv en kommentar
Topstyring går ud over bundlinien
Topstyrede virksomheder dræber effektiviteten og går ud over bundlinien, viser ny Ph.D.-afhandling. Topstyrede virksomheder har dårligere præstationsudvikling, lavere motivationsniveau og dårligere intern samarbejdsevne. Det viser en Ph.D.-afhandling fra Handelshøjskolen, Aarhus Universitet udfærdiget af lektor og Ph.D. Elmer Fly Steensen. Topstyring … Læs resten
Udgivet i Afsætning & branding, Analyser
2 kommentarer
Most Wanted Response
Kongen af online Key Performance Indicators Der er ét nøgletal, der overskygger alle de andre – nemlig konverteringsgraden for most wanted response – MWR. MWR udgør virksomhedens “mest ønskede reaktion” på websitet. Det er en model, der er udviklet af Ken … Læs resten
Udgivet i Analyser, Statistik, Trafik og konvertering
Skriv en kommentar
Bredbånd i europæiske lande
Stor forskel i udbreddelse af bredbånd i europæiske lande I en analyse om udbreddelse af bredbånd udsendt af Strategic Analytic topper Danmark (kun slået af Holland) i med 53%. Generelt ligger de skandinaviske lande i top, mens vores nærmest nabo … Læs resten
Udgivet i Analyser, Statistik
Skriv en kommentar
Danskernes handel på internettet
Konkurrencestyrelsen har netop udgivet deres analyse om danskernes handel på internettet (pdf). Analysen er udarbejdet af Copenhagen Economics, som er en konsulentvirksomhed mens FDIH har bidraget med inputs. Man har taget udgangspunkt i 4 produkttyper, som de fleste kan forholde sig til og … Læs resten
Udgivet i Analyser, Ehandel / Ecommerce
Skriv en kommentar