Kategoriarkiv: Afsætning & branding

Domænesag: PBS’s image lider ubodelig skade

En sag, som den PBS selv har kørt i stilling, hvor kæmpevirksomheden i overført betydning truer den lille mand til at afstå sit firmanavn og livsværk Nets.dk vil påvirke PBS image negativt i mange år fremover – ikke mindst på Nettet. Det … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Reputation Management | Tagget , , | En kommentar

PBS’s domænejagt på Nets.dk: Dårlig sag

PBS kræver ejendomsret til et navn og domæne Nets.dk selvom det har været i brug i ca. 10 år af en mindre sjællandsk virksomhed. I øjeblikket truer PBS virksomhedens ejer Sten Axelsen med bål og brand og advokater fra www.bechbruun.com. … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding | Tagget , , , , , | En kommentar

Connecting People – Nokia eller Facebook?

Positionering: Connecting People sagde Nokia og gav folk en brugervenlig mobil i hånden, men gør Facebook ikke det samme trick i overført betydning – bare langt bedre? Kan et “gammelt” varemærke som Nokia gennem dets møjsommeligt opbyggede positionering være sikker … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, WEB 2 | 4 kommentarer

Gevinst-el: Dong Energy i rollen som domænehaj

I løbet af kort tid, vil vi se Dong Energy på fuld retræte i en sag om Nordjysk Elhandels varemærke Gevinst-el og domænet www.gevinst-el.dk, som pt. ejes af Dong Energy. Til Jyllands-Postens EPN siger Dong Energy’s pressechef: “et varemærke og et domænenavn … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Markedsføring | En kommentar

Topstyring går ud over bundlinien

Topstyrede virksomheder dræber effektiviteten og går ud over bundlinien, viser ny Ph.D.-afhandling. Topstyrede virksomheder har dårligere præstationsudvikling, lavere motivationsniveau og dårligere intern samarbejdsevne. Det viser en Ph.D.-afhandling fra Handelshøjskolen, Aarhus Universitet udfærdiget af lektor og Ph.D. Elmer Fly Steensen. Topstyring … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Analyser | 2 kommentarer

Branding: Varemærket skifter “ejer”

Betingelserne for branding er definitivt ændret  Det har slået mig: Hvad der tog Coca Cola 100 år at opbygge, bruger andre 5 år på eller mindre nuomdage. Jeg mener, at betingelserne for at opbygge og være et varemærke med høj kendskabsgrad er … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Markedsføring | Skriv en kommentar

Salg = Trafik x Konvertering

Så enkelt er det…, og jeg gentager gerne ligningen af hensyn til traditionalisterne indenfor salg og marketing, der tror at de kreative tiltag ikke direkte kan/bør knyttes til salget. Realiteterne er at   Antallet af henvendelser til virksomheden (trafik) genereret gennem alle markedsføringsaktiviteter … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Internetmarketing, Markedsføring, Trafik og konvertering | Skriv en kommentar

NABC – brugerorienteret innovation og konceptudvikling

Behovet for at lancere koncepter, der tager konkret afsæt i målgruppen og dens behov er stort. NABC-metoden er en af de mere intelligente modeller. Den er forholdvis ny, udviklet af Stanford Research Institute International (SRI), Silicon Valley i USA og … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Innovation | Skriv en kommentar

Danske reklamebureauer sejles online agterud

Analysevirksomheden Tranberg Marketing har for Børsen spurgt de marketingansvarlige hos 131 af landets 200 største annoncører om deres syn på deres reklamebureau. 80 pct. mener, at bureauet kun i begrænset, lavt eller intet omfang kan dække deres behov inden for … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Markedsføring | Skriv en kommentar

Attraktive målgrupper

Find attraktive målgrupper med SMUK-modellen Teori og praksis følges nogen gange ad på elegant vis. Jeg synes, at SMUK-modellen er en af disse små eksempler, hvor sammenfatning og konkret output går håndihånd. SMUK-modellen hjælper dig til, at vurdere segmenter udfra … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Markedsføring | Skriv en kommentar