Kategoriarkiv: Afsætning & branding

Konkurrencehieraki

Det er altid godt lige at mindes, hvilke niveau man konkurrer på. Dette udtrykkes i et konkurrencehieraki: Mærke/brandniveau Branche-niveau Beslægtede behov Tilsvarende omkostning For biler kunne det se sådan ud Bilmærker: Toyota, Suzuki, Mazda, Mitsubishi Branchen er “biler”  Behov er transport En … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Markedsføring | Skriv en kommentar

3-ordsforkortelser og deres definiton

Nogle kan jeg altid huske, andre glemmer jeg. Ja, det er de mere eller mindre elegante forkortelser og definitioner bygget op over 3 ord jeg hentyder til. Nu starter jeg med at fylde på listen med dem jeg kender til hudløshed og … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding | Skriv en kommentar

Innovation – er du innovativ?

Jeg har aldrig helt fået fat i ordet “innovation”. Har gennem årene hørt det i alle mulige og umulige sammenhænge – og har mest tænk, at det var et popord for de talende smarte, vist ofte politikere. Idag kan jeg godt se, … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Innovation | Skriv en kommentar

Next step branding

Anthony Aconis lille bog, Fireball fra slutningen af 2003 sætter spørgsmålstegn ved om branding virker. Det er en interessant bog, fordi den satte gang i mange diskussioner. Anthony Aconis dagsorden i bogen er nemlig, at branding er blevet degenereret, har … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding | Skriv en kommentar

Kend din online butik

Jeg forstår det simpelthen ikke, – sagde salgschefen. Trafikken boomer, men vi sælger ingenting. Situationen var blevet tilspidset, for salgschefen mente efterhånden at det bureau, der hjalp ham med søgemaskineoptimering ikke længere var opgaven voksen. De sælger jo ingenting, mente … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Ehandel / Ecommerce | Skriv en kommentar