Kategoriarkiv: Brugeradfærd

Nøglen til alt godt web, er at forstå dine brugere og deres online adfærd. Nøgleordet for brugeradfærd anno 2008 er “goal-driven”. Det har store konsekvenser for hvordan dit website skal struktures og hvornår du kan aflevere budskaber.

Google-kursus: Iværksættere i Online-saksen

“Bliv set af søgemaskinerne på internettet” var overskriften på en aften sammen med iværksættere fra EUC NORD i online-saksen. Ikke alle havde websites, færre læste webstatistik – men interessen var stor for den marketing-revolution som Google repræsenterer.  Overskriften kunne også … Læs resten

Udgivet i Brugeradfærd, Google | 2 kommentarer

Online-shoppere deler købs-erfaringer

I dec. 2007 foretog http://www.bigresearch.com/ en undersøgelse blandt 15.727 amerikanske forbrugere. Det viste sig, at folk der jævnligt køber produkter/services online er mere end almindelig flinke til at dele deres erfaringer. På spørgsmålet “Do you give advice to others about … Læs resten

Udgivet i Brugeradfærd, Ehandel / Ecommerce | Skriv en kommentar

100 % synlighed er ikke 100 % klik

Synlighed på en søgemaskine giver ikke nødvendigvis klikket fordi brugerne skanner mere end de klikker. Synlighed er passivitet – klik er handling. Brugerne elsker at klikke. Klik er bedre end synlighed100% synlighed er jo et besnærende forførende højt tal, som … Læs resten

Udgivet i Brugeradfærd, Google, Search Engine Marketing (SEM) | 6 kommentarer

DIBS e-handelsindex med modsatrettede tendenser

DIBS – Nordens førende udbyder af Internet betalingsløsninger – har netop offentliggjort den første samlede analyse af skandinavisk ehandel, som man mener har potentiale på 70 mia. Det er rigtig spændende læsning på flere områder - både for de konkrete tal, … Læs resten

Udgivet i Analyser, Brugeradfærd, Ehandel / Ecommerce, Trends | Skriv en kommentar

Hvad betyder Web 2.0

På http://da.wikipedia.org/wiki/Web_2.0 har jeg hentet følgende noter om WEB 2.0 – mest fordi jeg fra tid til anden ofte står og har brug for at henvise til en god og letforståelig forklaring (specielt overfor dem, der tror WEB 2 lægger verden for … Læs resten

Udgivet i Brugeradfærd, Innovation | Skriv en kommentar

The long tail og SEM

The long tail – på dansk; den lange hale – kommer fra en artikel af Chris Anderson, der i 2004 gør op med den gamle økonomisk tommelfingerregel fra 1906, om at 80% af indtjeningen kommer fra 20% af produkterne (udledt af den italienske økonom … Læs resten

Udgivet i 1tot1 Marketing, Brugeradfærd, Search Engine Marketing (SEM) | Skriv en kommentar

Søgeadfærden går mod flere søgeord

Onestat i Holland indsamler søgedata på tværs af ca. 75000 websites i 100 lande. De seneste år har de taget den globale temperatur på søgeadfærden og udgivet en tværgående statistik over hvor mange søgefraser brugerne anvender i søgemaskinerne. 1-ordssøgninger er … Læs resten

Udgivet i Brugeradfærd, Search Marketing, Statistik | Skriv en kommentar