Kategoriarkiv: Brugervenlighed

Hjemmesiders brugervenlighed er nært knyttet til konvertering og websitets konverteringsevne – for en webshop svarer det til salgsevne. God brugervenlighed er forudsætningen for at sælge.

KL & Det Offentlige kløjs i brugervenlighed – ups!

Det halter med brugervenlighed på offentlige løsninger. Det erkender Kommunernes Landsforening (KL) overfor Computerworld. Computerworld citerer KL for at man ” har undervurderet usability i selvbetjeningen“. Ups. Magasinet har talt med Centerchef Jakob Harder i Kommunernes Landsforenings afdeling “Center for Borgerbetjening … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed | Tagget , , , | Skriv en kommentar

Usability: Strategisk værktøjskasse med 10 års Learnings & Best Practice

Her følger mere end 10 års Learnings og Best Practice-erfaringer fra tjenesten som konsulent for erhvervslivet. Den aktuelle anledningen er at, det er netop kommet frem at Kommunernes Landsforening (KL) metodisk har undervurderet brugervenligheden på deres digitale selvbetjeningsløsninger. Se, det vidste vi jo godt alle … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed | Tagget , , , | Skriv en kommentar

Usability i nordjysk øjenhøjde – konference i Aalborg

“Usability er kommet for at blive, men vi kan stadig ikke helt finde ud af hvordan”. Sådan oplevede jeg hovedkonklusionen på konferencen om usability afholdt torsdag d. 26. februar 2009 i Aalborg. Jeg var selvfølgelig nysgerrig efter at se, hvordan … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed | 4 kommentarer

Notabene.net om effektiv usability i nyhedsbrevet

Det er så svært at huske at tage sin egen medicin Min gamle arbejdsplads Notabene.net skriver i månedens nyhedsbrev om effektiv usability. Det er en gammel men selvfølgelig stadig relevant problematik de her genoptager med afsæt i et website, der … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, Ehandel / Ecommerce | Skriv en kommentar

Dansk ehandel taber fart

Der har gennem længere tid været indikatorer på det der nu også kan dokumenteres; at ehandel er ved at nå et mætningspunkt. Det konkluderer Jyllands-Posten idag. Jylland-Posten bruger bl.a. antallet af transaktioner ved netbetaling som indikator. Dette opgøres løbende af PBS. Det er … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, Ehandel / Ecommerce, Trends | Skriv en kommentar

Letnet – browseren for Netsvage eksistenser

Nu kan alle Netforskrækkede ånde lettet op. Nu bliver det ikke lettere og alle Netforskrækkede ånde lettet op. Efter kun 4 måneder har bagmændene Martin Schønwandt og Jens Leonhard på innovativ vis kodet sig frem til en browser, der sender mormor og … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, Innovation | Skriv en kommentar

Jakob Nielsen: Web2-rush mangler usability-fokus

Selvom usability-guruen Jakob Nielsen hører til blandt de mere ortodokse af slagsen, så går der næppe røg af en brand uden ild. Overfor BBC har han fremhævet, at mange virksomheder overfokuserer på web 2.0-universet og tilkendegiver, at mange virksomheders websites … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, WEB 2 | Skriv en kommentar

I seng med Amy Africa

Ecommerce for viderekomne I jagten på “best practice” indenfor ecommerce og usability fik “vi” – en netværkgruppe indenfor avanceret online marketing og salg – fløjet den amerikanske usability-stjerne, Amy Africa ind fra USA til det mørke Jylland. Megastjerne er måske den … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, Ehandel / Ecommerce | Skriv en kommentar

Relevant sælgende online butikker

For en måneds tid siden skrev jeg en anmeldelse af bogen “Motiverende design“, som jeg stærkt kan anbefale. Det motiverende design er ved at blive en populær designstrategi indenfor webdesign. Med fokus på konvertering – altså at brugeren gør det man … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, Ehandel / Ecommerce, Trafik og konvertering | Skriv en kommentar

Brug Brugerne fortsat aktuel bog

Mens jeg stadig arbejdede fuldtime som usabilitykonsulent skrev min kollega Thomas Visby Snitker bogen Brug Brugerne. Bogen har efterhånden 5 år “på bagen”, men jeg synes stadig den fortjener opmærksomhed: Dels fordi usability er så afgørende et element for at … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, Dialogmarkedsføring | Skriv en kommentar