Kategoriarkiv: Google

Google-kursus: Iværksættere i Online-saksen

“Bliv set af søgemaskinerne på internettet” var overskriften på en aften sammen med iværksættere fra EUC NORD i online-saksen. Ikke alle havde websites, færre læste webstatistik – men interessen var stor for den marketing-revolution som Google repræsenterer.  Overskriften kunne også … Læs resten

Udgivet i Brugeradfærd, Google | 2 kommentarer

Google Street View: Google fotograferer Aalborg netop nu

Google er netop spottet (15. juli 2009) i Aalborg for at fotografere vejene i gadeniveau til Google Street View. Læs resten

Udgivet i Google | 6 kommentarer

Optimering af Google Adwords – Sådan!

PPC-optimering: Effektive Adwords-kampagner i en finanskrisetid - 100% flere klik til 1/3 af prisen. Sparet er tjent – få mere for mindre i Adwords Ingen tvivl om at Google Adwords henter mange kunder til mange virksomheder og er nutiden mest effektive … Læs resten

Udgivet i Google, Pay Per Click (PPC) | 2 kommentarer

Giv Google relevant manipulation & kunstig åndedræt

Jeg har lige kommenteret en klassisk sort/hvid journalisthistorie på Computerworld, der handler om man kan stole på Googles søgeresultater? Til det brug, har Computerworld sat Peter Friis fra Google Danmark og Mr. SEO Thomas Rosenstand overfor hinanden i den varme … Læs resten

Udgivet i Google, Søgemaskineoptimering (SEO) | 2 kommentarer

Persuasive Design, HANDS, Google, AAU, Morten og kameldriverne

Det blev til en rigtig hyggelig og perspektivrig fredag eftermiddag på Aalborg UniversitetsCenter med folkene bag HANDS om Persuasive Design, Google, innovation – og lidt om kameler, kameldriverne, mågerne og drømmerne… Så har jeg (igen) været en tur på Aalborg … Læs resten

Udgivet i Ehandel / Ecommerce, Google, Innovation | 2 kommentarer

Flere kurser i Best Practice søgemaskineoptimering

Så fik vi afviklet 2. runde af forårets Roadshow med Best Practice-kurser i søgemaskineoptimering for dem, der gerne vil nørde lidt mere i praksis. “Vi” var PROSA og medlemmer og undertegnede. Hvor første runde afstak rammen indenfor SEO gik 2. … Læs resten

Udgivet i Google, Søgemaskineoptimering (SEO) | Skriv en kommentar

100 % synlighed er ikke 100 % klik

Synlighed på en søgemaskine giver ikke nødvendigvis klikket fordi brugerne skanner mere end de klikker. Synlighed er passivitet – klik er handling. Brugerne elsker at klikke. Klik er bedre end synlighed100% synlighed er jo et besnærende forførende højt tal, som … Læs resten

Udgivet i Brugeradfærd, Google, Search Engine Marketing (SEM) | 6 kommentarer

Google, Yahoo & MySpace enige om Social Networking standard

Der har længe være rygter i krogene om at Google, Yahoo og MySpace var på vej med en fælles platform og standard for Social Network. Med lidt finere termonologi: Standarder til at bygge sociale netværksapplikationer. På jysk – ensartet kodning … Læs resten

Udgivet i Google, Værktøjer | Skriv en kommentar

Søgemaskiner spionerer siger DR 2

Så sprang bomben i primetime hos DR 2: Søgemaskiner spionerer og målretter annoncerne til brugerne. Vi tager den lige engang til for Prins Knud: “målretter annoncerne til brugerne”. Dvs. at nu har nogle af Danmarks formentlig dygtigste research’ere og journalister … Læs resten

Udgivet i Google, Search Marketing | 7 kommentarer

Ovenpå Kvindernes kampdag: Kvinderne sejrer over Google

Efter nok en (mere eller mindre misforstået) kampdag hos kvinderne, kan man jo ligesågodt krybe til korset og erkende: Kvinderne sejrer over Google! Alt tyder på at feminismen også sejrer over verdens største søgemaskine, Google. Over tid ser det ud til … Læs resten

Udgivet i Google, Søgemaskineoptimering (SEO) | Skriv en kommentar