Category Archives: Købsadfærd

Forelæsning, AAU: Brugerdrevent onlinesalg & -marketing

Humanistisk Informatik på AAU har spurgt om jeg vil holde en gæsteforlæsning relateret til mit arbejde, dvs. i krydsfeltet mellem onlinemedier, salg og brugere/kunder. Det vil jeg selvfølglig gerne og det er endt med at blive til en forelæsning onsdag … Continue reading

Posted in Købsadfærd | Tagged , , | Leave a comment

Webshops: Netkunder væk på 10 sekunder

“Netkunder: Væk på 10 sekunder” er overskriften på en artikel i Computerworld.dk. Endelig, tænkte jeg, er der andre der også tager fat i “10 sek”-problemet og de alt høje afvisningsprocenter, som mange websites og webshops lider af – med deraf store omsætningstab til følge. … Continue reading

Posted in Ehandel / Ecommerce, Købsadfærd | 4 Comments

Ekstra Bladet: Dizzy Mizz Lizzy-koncert udsolgt på 15 sekunder – Sludder?

Sætter Dizzy Mizz Lizzy verdensrekord i salg af billetter på Nettet – eller kan det nu passe at Dizzy kan sælge alle ca. 3000 billetter i KB-hallen på bare 15 sekunder? Er det ikke noget sludder? Vores allesammens Dizzy Mizz … Continue reading

Posted in Købsadfærd, Webstatistik | 3 Comments

Kvinder bestemmer sommerferien, mændene skiferien

Lige nu er det højsæson for at booke sommerferien. Hvor mændene i overvejende grad styrer skiferien sidder der som regel en kvinde ved tasterne eller telefonen og vælger rejsen til sommerferien. Kvinder bestemmer sommerferiens rejser 80 procent af rejserne bestilles af … Continue reading

Posted in Købsadfærd, Trends | Leave a comment

Merlin VIL IKKE sælge mig en mobil

Gav vide hvorfor Herman Salling sagde: Kunden har altid ret! For 2. gang stod jeg idag i Merlin for at købe mig en Nokia E51, som jeg med møje og besvær har udvalgt, som erstatning for min stenaldermobil. Sidst jeg besøgte … Continue reading

Posted in Ehandel / Ecommerce, Købsadfærd | Leave a comment

Online space management – kæmpepotentiale

I dagligvarehandelen opstod “space management” – altså det der med at sætte varerne i øjenhøjde eller andre gode steder i varehuset. Metoden kan anvendes online – men skal omskrives for at virke. Online space management er afgørende for eshoppens salgperformance og konverteringsevne, … Continue reading

Posted in Ehandel / Ecommerce, Købsadfærd | Leave a comment