Kategoriarkiv: Search Marketing

Google’s Hop til-Link i beskrivelsen

For første gang har jeg på www.google.dk set Google placere “hop til” links direkte i beskrivelsen på Googles resultatside – noget Google selv kalder “in-snippet links” og som skal hjælpe brugerne hurtigere frem. Jeg sad og søgte efter noget specielt … Læs resten

Udgivet i Brugerorientering, Søgemaskineoptimering (SEO) | Skriv en kommentar

Optimering af Google Adwords – Sådan!

PPC-optimering: Effektive Adwords-kampagner i en finanskrisetid - 100% flere klik til 1/3 af prisen. Sparet er tjent – få mere for mindre i Adwords Ingen tvivl om at Google Adwords henter mange kunder til mange virksomheder og er nutiden mest effektive … Læs resten

Udgivet i Google, Pay Per Click (PPC) | 2 kommentarer

Kumo og søgekrigen: Google er ikke sikker

Søgekrigen: Microsoft arbejder på en ny søgemaskine under navnet Kumo for at komme ind i søgekrigen og slå Google tilbage. “Microsoft slår ikke Google af pinden” skrev Computerworld på den baggrund efter at have konsulteret en professor i Internetforskning fra Århus … Læs resten

Udgivet i Search Marketing, Trends | Skriv en kommentar

Giv Google relevant manipulation & kunstig åndedræt

Jeg har lige kommenteret en klassisk sort/hvid journalisthistorie på Computerworld, der handler om man kan stole på Googles søgeresultater? Til det brug, har Computerworld sat Peter Friis fra Google Danmark og Mr. SEO Thomas Rosenstand overfor hinanden i den varme … Læs resten

Udgivet i Google, Søgemaskineoptimering (SEO) | 2 kommentarer

Definition af søgemaskineoptimering

Hvornår er søgemaskineoptimering egentlig søgemaskineoptimering? Såvidt jeg kan konstatere er der gået inflation i søgemaskineoptimering (SEO) som begreb og ydelse. Så hvad taler vi om, hvad køber man og hvad er søgemaskineoptimering egentlig? Kendte Google’s algorime Jeg ved fra SEO-felten, … Læs resten

Udgivet i Søgemaskineoptimering (SEO) | Skriv en kommentar

SMX Stockholm 2008 manglede niveau

Search Marketing Expo i Stockholm bliver nok mest husket for et generelt lavt fagligt niveau. Har netop været en tur i Stockholm på konferencen Search Marketing Expo (SMX Stockholm 2008) sammen med Search Marketing-kollegaer fra nær og fjern. Som “ledsager” … Læs resten

Udgivet i Search Marketing, Trends | 2 kommentarer

Flere kurser i Best Practice søgemaskineoptimering

Så fik vi afviklet 2. runde af forårets Roadshow med Best Practice-kurser i søgemaskineoptimering for dem, der gerne vil nørde lidt mere i praksis. “Vi” var PROSA og medlemmer og undertegnede. Hvor første runde afstak rammen indenfor SEO gik 2. … Læs resten

Udgivet i Google, Søgemaskineoptimering (SEO) | Skriv en kommentar

Kursus: Avanceret søgemaskineoptimering

Mere avanceret søgemaskineoptimering, mere hands-on, mere SEO-teknik, mere kode og endnu mere “best practice”. Det sagde deltagerne efter vinterens velbesøgte og roste foredrag om søgemaskineoptimering. Nu kører high level SEO-roadshow part I & II for dem, der bare ikke kan … Læs resten

Udgivet i Søgemaskineoptimering (SEO) | Skriv en kommentar

100 % synlighed er ikke 100 % klik

Synlighed på en søgemaskine giver ikke nødvendigvis klikket fordi brugerne skanner mere end de klikker. Synlighed er passivitet – klik er handling. Brugerne elsker at klikke. Klik er bedre end synlighed100% synlighed er jo et besnærende forførende højt tal, som … Læs resten

Udgivet i Brugeradfærd, Google, Search Engine Marketing (SEM) | 6 kommentarer

Søgemaskiner spionerer siger DR 2

Så sprang bomben i primetime hos DR 2: Søgemaskiner spionerer og målretter annoncerne til brugerne. Vi tager den lige engang til for Prins Knud: “målretter annoncerne til brugerne”. Dvs. at nu har nogle af Danmarks formentlig dygtigste research’ere og journalister … Læs resten

Udgivet i Google, Search Marketing | 7 kommentarer