Kategoriarkiv: Statistik

GABC 2011: Highlights fra Google Analytics-konference

Hvor bevæger forretningsorienteret webanalyse og Google Analytics sig egentlig hen og hvor langt er man kommet i at arbejde forretningsorienteret med webstatistikker? Få svaret her med med indtryk, learnings og findings fra Google Analytics Business Conference (GABC) i København, maj 2011. … Læs resten

Udgivet i Webstatistik | Tagget , , , , | Skriv en kommentar

Ekstra Bladet: Dizzy Mizz Lizzy-koncert udsolgt på 15 sekunder – Sludder?

Sætter Dizzy Mizz Lizzy verdensrekord i salg af billetter på Nettet – eller kan det nu passe at Dizzy kan sælge alle ca. 3000 billetter i KB-hallen på bare 15 sekunder? Er det ikke noget sludder? Vores allesammens Dizzy Mizz … Læs resten

Udgivet i Købsadfærd, Webstatistik | 3 kommentarer

Michael Jackson-billetter: Ritzau og TV2 i selvsving på webstatistik

En halv mia. besøgende – svarende til små 10% af jordens befolkning – på 2 timer, skulle der iflg. ritzau og TV2 Nyhederne være kommet på Michael Jackson-hjemmesiden, der udlodder minde-billetter. Hverken tid eller antal besøg er korrekt. Læs resten

Udgivet i Analyser, Webstatistik | 10 kommentarer

Brugbar Webstatistik og Google Analytics: Fint kursus og godt udbytte

Ehandel, portaler, finans, alm. websites, webbureauer – ja, uanset om man har under 25 besøg på websitet eller over 2500 besøgende (om dagen!) – så vil man vide mere om webstatistik. Og får det, synes flertallet…  Det er hovedkonklusionen på … Læs resten

Udgivet i Webstatistik | 7 kommentarer

ebst.dk kan deres webstatistik-snak

Korrekt formidlet webstatistik: Netop nu er der mega interesse for søge byggetilskud på www.boligforbedringer.dk. Mellem 10.000 og 12.000 brugere i timen, siger man fra Erhvervs- og Byggestyrelsen til dr.dk/nyheder. I efter året var jeg lidt efter www.jyskebank.tv her på bloggen, … Læs resten

Udgivet i Webstatistik | 5 kommentarer

Kurser i Webstatistik og Google Analytics

Den kommende måneds tid holder jeg kursus i Århus (12/3) og Kolding (19/3) Aalborg (2/4) i webstatistik og webanalyse. Det er fyraftenskurser, der dels tager afsæt i webstatistik på websitet i almindelighed og Google Analytics i særdeleshed. (Næsten) gratis kurser … Læs resten

Udgivet i Analyser, Webstatistik | 9 kommentarer

Jyskebank.tv 500.000 klik – eller var det kun 22000?

I gårsdagens metroXpress kører en succes-histore om Jyske Bank TV, hvor vi kan læse: Krisen gør bank-tv populært Jyske Bank udvider sin nye tv-kanal på nettet 500.000 klikker ind hver uge Der stod “klikker” i artiklen. Nå, de mener jo … Læs resten

Udgivet i Webstatistik | 11 kommentarer

Bedste konverteringsrate indenfor ehandel

Her finder du top 10 konverteringsrater indenfor ehandel Nielsen Online opgør løbende hvilken sites, der opnår bedste konverteringsrate indenfor ehandel. Mange danske webshops smiler blot de er over 1%. Går det rigtig godt runder visse rejsesites 5%. Interflora.dk er har nok … Læs resten

Udgivet i Statistik, Trafik og konvertering | 4 kommentarer

Statistik over global internettrafik

Internet Traffic Report rapporterer løbende på ydelsen fra Internettets knudepunkter dvs. de største  Internet-routere over hele verden.  http://www.internettrafficreport.com/

Udgivet i Ressourcer (links), Statistik | Skriv en kommentar

Most Wanted Response

Kongen af online Key Performance Indicators Der er ét nøgletal, der overskygger alle de andre – nemlig konverteringsgraden for most wanted response – MWR. MWR udgør virksomhedens “mest ønskede reaktion” på websitet. Det er en model, der er udviklet af Ken … Læs resten

Udgivet i Analyser, Statistik, Trafik og konvertering | Skriv en kommentar