Kategoriarkiv: Trafik og konvertering

Optimering af eshoppen: Har du mødt Ehandels-muren?

Over tid har jeg i forskellige fora været inviteret til “krisemøder” med det meget enkle udgangspunkt: Vi sælger ikke nok online, hvad gør vi galt? Som regel er det uddybet med: Vi har gjort det med eshoppen, som vi tror … Læs resten

Udgivet i Ehandel / Ecommerce, Trafik og konvertering | 2 kommentarer

Bedste konverteringsrate indenfor ehandel

Her finder du top 10 konverteringsrater indenfor ehandel Nielsen Online opgør løbende hvilken sites, der opnår bedste konverteringsrate indenfor ehandel. Mange danske webshops smiler blot de er over 1%. Går det rigtig godt runder visse rejsesites 5%. Interflora.dk er har nok … Læs resten

Udgivet i Statistik, Trafik og konvertering | 4 kommentarer

Most Wanted Response

Kongen af online Key Performance Indicators Der er ét nøgletal, der overskygger alle de andre – nemlig konverteringsgraden for most wanted response – MWR. MWR udgør virksomhedens “mest ønskede reaktion” på websitet. Det er en model, der er udviklet af Ken … Læs resten

Udgivet i Analyser, Statistik, Trafik og konvertering | Skriv en kommentar

Salg = Trafik x Konvertering

Så enkelt er det…, og jeg gentager gerne ligningen af hensyn til traditionalisterne indenfor salg og marketing, der tror at de kreative tiltag ikke direkte kan/bør knyttes til salget. Realiteterne er at   Antallet af henvendelser til virksomheden (trafik) genereret gennem alle markedsføringsaktiviteter … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, Internetmarketing, Markedsføring, Trafik og konvertering | Skriv en kommentar

Relevant sælgende online butikker

For en måneds tid siden skrev jeg en anmeldelse af bogen “Motiverende design“, som jeg stærkt kan anbefale. Det motiverende design er ved at blive en populær designstrategi indenfor webdesign. Med fokus på konvertering – altså at brugeren gør det man … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, Ehandel / Ecommerce, Trafik og konvertering | Skriv en kommentar

Design en landingpage

At designe en god landingpage er ikke altid lige til. Google lever af at levere relevante resultater. En god landingpage vil nærmest pr. definition være relevant og bidrage til konverteringen, så selvfølgelig har Google en lille basal gennemgang af hvad de … Læs resten

Udgivet i Search Engine Marketing (SEM), Trafik og konvertering | Skriv en kommentar