Kategoriarkiv: WEB 2

Connecting People – Nokia eller Facebook?

Positionering: Connecting People sagde Nokia og gav folk en brugervenlig mobil i hånden, men gør Facebook ikke det samme trick i overført betydning – bare langt bedre? Kan et “gammelt” varemærke som Nokia gennem dets møjsommeligt opbyggede positionering være sikker … Læs resten

Udgivet i Afsætning & branding, WEB 2 | 4 kommentarer

Henrik Bennetsen om trends og forretningsmuligheder indenfor Second Life og andre virtuelle verdener

Igen har Aalborg Universitet været fremme i skoene og kunne tirsdag d. 8. januar 2008 præsentere guruen indenfor virtuelle verdener og forretningsmiljøer, Henrik Bennetsen. Ja, hvad kalder man ellers en forsker ved Standford University, der nærmere præcist er Research Director ved … Læs resten

Udgivet i Ehandel / Ecommerce, Trends, WEB 2 | Skriv en kommentar

Jakob Nielsen: Web2-rush mangler usability-fokus

Selvom usability-guruen Jakob Nielsen hører til blandt de mere ortodokse af slagsen, så går der næppe røg af en brand uden ild. Overfor BBC har han fremhævet, at mange virksomheder overfokuserer på web 2.0-universet og tilkendegiver, at mange virksomheders websites … Læs resten

Udgivet i Brugervenlighed, WEB 2 | Skriv en kommentar